A cristianización do monte Ilicino

[vc_row][vc_column width=”1/4″ css=”.vc_custom_1456835246990{border-top-width: 5px !important;border-right-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;border-left-width: 5px !important;padding-top: 10px !important;padding-right: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 10px !important;background-color: #dd9933 !important;border-left-color: #ffffff !important;border-left-style: solid !important;border-right-color: #ffffff !important;border-right-style: solid !important;border-top-color: #ffffff !important;border-top-style: solid !important;border-bottom-color: #ffffff !important;border-bottom-style: solid !important;}”][vc_column_text][icon type=”vector” icon=”momizat-icon-location” align=”center” size=”48″ icon_color=”#020202″ icon_color_hover=”#ffffff” hover_animation=”border_increase” ]

Posicionamento / Localización

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″ css=”.vc_custom_1456839579566{border-top-width: 5px !important;border-right-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;border-left-width: 5px !important;padding-top: 10px !important;padding-right: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 10px !important;background-color: #c9cc1c !important;border-left-color: #ffffff !important;border-left-style: solid !important;border-right-color: #ffffff !important;border-right-style: solid !important;border-top-color: #ffffff !important;border-top-style: solid !important;border-bottom-color: #ffffff !important;border-bottom-style: solid !important;}”][vc_column_text][icon type=”vector” icon=”momizat-icon-eye” align=”center” size=”48″ icon_color=”#020202″ icon_color_hover=”#ffffff” hover_animation=”border_increase” ]

Centro de Interpretación

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″ css=”.vc_custom_1456835973264{border-top-width: 5px !important;border-right-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;border-left-width: 5px !important;padding-top: 10px !important;padding-right: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 10px !important;background-color: #81d742 !important;border-left-color: #ffffff !important;border-left-style: solid !important;border-right-color: #ffffff !important;border-right-style: solid !important;border-top-color: #ffffff !important;border-top-style: solid !important;border-bottom-color: #ffffff !important;border-bottom-style: solid !important;}”][vc_column_text][icon type=”vector” icon=”momizat-icon-quill” align=”center” size=”48″ icon_color=”#020202″ icon_color_hover=”#ffffff” hover_animation=”border_increase” ]

O Monte Sagrado de Galicia

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″ css=”.vc_custom_1456836026567{border-top-width: 5px !important;border-right-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;border-left-width: 5px !important;padding-top: 10px !important;padding-right: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 10px !important;background-color: #789dbf !important;border-left-color: #ffffff !important;border-left-style: solid !important;border-right-color: #ffffff !important;border-right-style: solid !important;border-top-color: #ffffff !important;border-top-style: solid !important;border-bottom-color: #ffffff !important;border-bottom-style: solid !important;}”][vc_column_text][icon type=”vector” icon=”momizat-icon-download” align=”center” size=”48″ icon_color=”#020202″ icon_color_hover=”#ffffff” hover_animation=”border_increase” ]

Libros, audiovisuais

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][vc_tta_tabs][vc_tta_section title=”O Pico Sacro na idade media” tab_id=”1460551426976-32c84995-c25d”][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1460540531063{background-color: #ffffff !important;}”][vc_column_text el_class=”articulos_10pt “]

A CRISTIANIZACIÓN DO MONTE ILICINO

A “Concordia de Antealtares” (1077 d.C.) narra por vez primeira o descubrimento  ou “inventio” do sepulcro do apóstolo Santiago. Tras recordar que o corpo do apóstolo  foi inhumado en Galicia, cóntanos que permaneceu oculto ata a época do bispo Teodomiro de Iria, cando un ermitán de nome Paio (813 d.C.) observou cerca dun lugar chamado “Liberum Donum”, Libredón, o relucir dunhas estrelas que sinalarían o lugar do enterramento do apóstolo Santiago e os seus discípulos. Certificando o bispo Teodomiro os feitos acontecidos pono en coñecemento do rei Alfonso II, que acude a Libredón e ordena a construción de tres lugares de culto. Trátase das igrexas de Santiago e San Xoán Bautista, ista posteriormente desaparecida e o mosteiro de San Paio de Antealtares para os monxes encargados de custodiar as reliquias apostólicas.

261_6153

A medida que avanzaban as obras da catedral, no seu entorno construíanse igrexas e capelas que afianzaban o poder relixioso. O historiador e medievalista Rubén García Álvarez infórmanos respecto á fundación do Mosteiro do Picosagro que, logo da consagración do templo de Santiago o día 6 de maio de 899, o bispo Sisnando ordenou a construción en Montesacro dun mosteiro en honor a San Sebastián, para este autor a obra estaría concluída e a igrexa consagrada con data 1 de setembro de 904.

Ilustración San LourenzoSegún López Ferreiro, o bispo Sisnando coa fundación deste mosteiro, quixo continuar a labor de purificación do Ilicino iniciada polos discípulos do apóstolo Santiago. A escritura da fundación indica que unha vez rematada e consagrada a obra, o propio bispo dotou á igrexa de terreos para o sustento dos monxes e de ornamentos eclesiásticos para as labores de culto. Máis abaixo, na mesma montaña edificou outra igrexa dedicada a San Lourenzo que quixo que tamén fose atendida polos monxes de San Sebastián. Seguindo a López Ferreiro, a zona acotada para estas igrexas comezaba no lugar de Artillario (Ardilleiro) ao leste, continuando cara ao norte ata Sergude e polo oeste ata o lugar de Rebordellum (Rebordelo) na parroquia de Lestedo. Por último, donou as penas ou multas nas que incurrisen os habitantes do coto e dúas terceiras partes do Voto (rendas) de Santiago. Para atender ao servizo do mosteiro consignou a dúas familias de escravos: a Daniel coa súa muller Fragundia e os seus fillos, e a outro Daniel coa súa muller Gota e os seus fillos. As igrexas quedaron baixo a atención do abade Guto e o presbítero Leodulfo e da autoridade do abade de San Martín Pinario.

Sabemos que o mosteiro foi habitado polos frades negros que seguían a regra de San Benito baixo os principios de “ora et labora” (oración e traballo). Descoñecemos como era fisicamente o mosteiro do Pico, se ben pola propia orografía podemos deducir que se trataba dunha edificación de pequenas dimensións destinada a acoller un pequeno número de monxes.

San Benito

Polas escasas noticias que nos chegaron do devenir deste mosteiro podemos supoñer que debeu ser complicado debido á súa situación estratéxica e aos continuos conflitos de intereses estre os nobres e o bispado de Santiago.

No ano 1090 o rei Alfonso VI, no 1115 o bispo Xelmírez e, posteriormente, o rei Alfonso VII tiveron que ratificar os privilexios do mosteiro e que entraría en decadencia ao longo do século XII ata rematar desaparecendo.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]